Black Friday en Cyber Monday behoren tot een van de de grootste winkeldagen van het jaar in de VS. Hoewel ze beschouwd worden als enkel nuttig voor B2C-bedrijven, zijn er genoeg marketingideeën ook relevant voor B2B-bedrijven.

Enkele nuttige tips:

Start de actie vroeg en creëer hype

Enthousiasmeer je klant, geef ze extra tijd om je volgende promo te ontdekken.
Verzend geen e-mails of sociale promo’s op het laatste moment. Zorg ervoor dat een goede balans ontstaat tussen beide.

Werk samen met andere partners

Jouw sterkte bundelen met die van een partner kan leiden tot onverwachte, positieve marketingideeën. Zelfs op B2B niveau. 

Voeg waarde toe met add-ons - niet met kortingen

Je wil je B2B-brand niet afwaarderen. Houd je daarom aan de prijs. Zo kan je bijvoorbeeld je basispakket hetzelfde houden en toch extra functies aanbieden zonder extra kosten.

Lijst Black Friday 2018 in België

Speel in op het nu-moment, maar laat de deur open

Het creëren van een gevoel van urgentie is lang een tactiek geweest, doch veel B2B-marketeers schrikken er voor terug. Een tijdelijke promo is de moeite waard om mee te experimenteren. Zorg er wel voor dat je de deur open laat en de hype opbouwt.

Val op met een korte video

Voeg een korte teaservideo toe aan jouw volgende productcampagne of -promotie.

Promoot de actie van je product of dienst niet tijdens het verlengd weekend zelf

Het is slim om de feestdagen te mijden, zodat jouw communicatie niet aan dovemansoren is gericht. 

B2C-bedrijven pakken graag uit met superdeals

Black Friday en Cyber Monday behoren tot een van de de grootste winkeldagen van het jaar in de VS.

Bron: vidyard