Hero marketing: TUI Fly krant

Heb jij het paginagrote “DANK U” bericht van TUI fly gelezen in de krant dit weekend? Mij viel het meteen op, een mooi Hero Content Marketing voorbeeld!  Hero Content Marketing is een marketingidee of nieuwsartikel met een grootschalig, Go-Big moment. Omdat TUI fly de enige maatschappij was die de bagage-afhandeling van Aviapartner kon overnemen waren zij echt de “Held of Hero” in dit verhaal. Hun aanpak van het probleem had grote nieuwswaarde, dus werd er uitvoerig over bericht in het nieuws en de kranten.

In het geval van TUI fly hebben ze gezorgd voor een fantastische USP of Unique Selling Point, namelijk: de vakantieganger reist altijd met bagage, ondanks plotse stakingen – zoals vorige week bij het Aviapartner bagagepersoneel.

Het hele Team – van stewardess tot directeur – zorgde ervoor dat er geen enkele vlucht werd geannuleerd.
Het resultaat: veel tevreden en dankbare reizigers.

Deze reizigers kiezen bijna zeker opnieuw voor TUI fly

Waarom?

Omdat deze klanten ambassadeurs van jouw merk zijn geworden, zij vertellen enthousiast over hun goede ervaring. Een vergeten koffer is namelijk een nachtmerrie voor de reiziger. Voeg hierbij jouw USP – gegarandeerd met je koffer op vakantie vertrekken – en je hebt een Hero story.

TUI fly was – zoals ze zelf in het nieuws vertelden – op voorhand getraind in het zelf afhandelen van de bagage. Een voorzienigheid die hen een enorme hoeveelheid gratis publiciteit opleverde. TV, radio en andere Sociale Media kanalen sprongen op dit goed-nieuws-verhaal.

Hoe krijg je dan meer leads?

Elke keer als iemand zoekt naar Vliegtuigmaatschappij, verzekering, afhandeling bagage; komen ze vooral bij TUI fly uit. Of je vraagt aan een kennis welke maatschappij zijn of haar voorkeur heeft; dit succesverhaal komt opnieuw naar boven. Omdat het is blijven hangen. Zowel op het net als in het hoofd van de reiziger die TUI fly heeft gekozen. En zeker in het hoofd van de reiziger die niet voor TUI fly heeft gekozen …

Dank u

En dan nu dus het mooie, paginagrote “Dank u” bericht in de krant. De bevestiging dat ze ten dienste staan van de klant. Ik vind het alvast een mooi voorbeeld van Hero Content Marketing.

Welk is jouw boodschap? Heb je hulp nodig in het vertellen van een sterk verhaal?

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *